Logo repozytorium
  • English
  • Polski
  • Zaloguj
    Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Wszystko na UAFM
O projekcieRegulaminPolityka bezpieczeństwa
Aspekty prawneSprawdź politykę wydawcy
FAQSłownik pojęć
Kontakt
  • English
  • Polski
  • Zaloguj
    Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Baran, Dariusz"

Teraz wyświetlane 1 - 20 z 22
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Bezpieczeństwo. Teoria i Praktyka nr 4 (XXIX), 2017 (Bezpieczeństwo w zarządzaniu mediami)
    (Oficyna Wydawnicza AFM, 2017) du Vall, Marta; Chodyński, Andrzej; Bałamut, Anna; Ziarko, Janusz; Majorek, Marta; Woźniak-Zapór, Marta; Baran, Dariusz; Kalaman, Marek R.; Kalaman, Maciej A.; Láczay, Magdolna; Kwieciński, Mirosław; Chodyński, Andrzej
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Działanie organizacji medialnej w warunkach niepewnego finansowania – przykład Radia Nowy Świat i Radia 357
    (Oficyna Wydawnicza AFM, 2024) Baran, Dariusz
    Finansowanie radia w dobie szerokiej oferty rozgłośni cyfrowych i dominacji internetu jest zadaniem wymagającym. Mierzyć trzeba się zarówno z migrującym do internetu odbiorcą i jego zachowaniami, jak też mieć na uwadze przyzwyczajenia części dawnej publiczności. Nie wystarcza prosta konwergencja medium, liczy się długofalowa strategia rozwoju i skutecznego zarządzania. Przed takimi dylematami stoją dwie komercyjne rozgłośnie radiowe, nadające drogą internetową, a finansowane niemal w całości z crowdfundingu – Radio Nowy Świat i Radio 357. Właściciele obu stacji – o podobnych strategiach konwergencji – mierzą się nie tylko z nową formą nadawania, ale i koniecznością bieżącego reagowania na czynniki zewnętrzne, związane z niepewnym poziomem wpłat od patronów czy sytuacją ekonomiczną w kraju. Są to wyzwania, których dynamika ma bezpośrednie przełożenie na sposób prowadzenia obu radiostacji.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Dziennikarze "Magazynu Muzycznego" i "Non Stopu" wobec zachodnich trendów w muzyce (lata 80.)
    (volumina.pl, 2017) Baran, Dariusz
    Polska prasa muzyczna wydawana w okresie PRL była tym medium, które wprost (oficjalnie) wymykało się definicji pro- lub antysystemowego środka przekazu, głownie dzięki znacznej swobodzie jej dziennikarzy. Dzięki temu dla grona swoich czytelników stanowiła jedyne w swoim rodzaju, wiarygodne źródło wiedzy i informacji na temat zachodniej kultury, w tym przypadku muzycznej, i wszystkich związanych z nią zjawisk. Miała ona charakter prasy wysoce specjalistycznej, zaś jej dziennikarze byli osobami najbardziej kompetentnymi, by o samej muzyce i tematach jej pokrewnych pisać. Głównym założeniem tekstu jest pokazanie roli dziennikarzy muzycznych, tworzących dwa czołowe periodyki muzyczne lat 80. – „Magazyn Muzyczny” i „Non Stop”, w kontekście popularyzowania przez nich aktualnej muzyki zachodniej czy zjawisk związanych z tamtejszym przemysłem muzycznym, od mediów po przemysł wydawniczy. Zadaniem autora było też pokazanie, jakimi środkami wypowiedzi prasowej posługiwali się ówcześni dziennikarze oraz jakie zagadnienia, „obok muzyki” lub z nią związane, podejmowali.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Gender mainstreaming w polskim dyskursie medialnym: na przykładzie debaty nad Konwencją o zapobieganiu i zwalczaniu przemocy wobec kobiet i przemocy domowej
    (Oficyna Wydawnicza AFM, 2014) Majorek, Marta; du Vall, Marta; Wojniak, Justyna; Baran, Dariusz; Pokorna-Ignatowicz, Katarzyna; Frątczak, Anna; Frątczak, Anna
    Publikacja, którą oddajemy do rąk czytelników i czytelniczek, jest pokłosiem projektu Gender mainstreaming w polskim dyskursie medialnym, realizowanym w latach 2012–2013 przez zespół pracowników Katedry Systemów Medialnych i Komunikowania Politycznego Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Celem projektu było zbadanie, w jakim stopniu polityka równości płci i strategia włączania zagadnień płci do głównego nurtu, będąca postulatem Deklaracji pekińskiej, Traktatu amsterdamskiego, a także wielu szczegółowych dokumentów Organizacji Narodów Zjednoczonych, Unii Europejskiej i Rady Europy, znajduje odzwierciedlenie w polskim dyskursie medialnym. Kiedy na początku 2012 roku rozpoczynaliśmy pracę nad projektem, nie przypuszczaliśmy, że rzeczywistość napisze do niego scenariusz niemieszczący się pierwotnie w naszych planach, który skierował badania prowadzone przez zespół na nowe tory.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Internet w Polsce
    (Oficyna Wydawnicza AFM, 2013) Baran, Dariusz
    Artykuł jest próbą konfrontacji najważniejszych z punktu widzenia rozwoju rynku polskich mediów po 1989 roku zjawisk, związanych z rozwojem Internetu. Analiza obejmuje dwie dekady: lata 1989-1999, czyli okres użytkowania głownie „starych mediów” (w niewielkim stopniu mediów "nowych"), oraz pierwszą dekadę XXI wieku, czyli okres dynamicznego rozwoju nowych technologii i samego Internetu, który zaczął określać większość zachodzących zmian, zogniskowanych w obszarze systemu mediów, komunikacji, kultury oraz nowych zachowań społecznych. W tym ujęciu, realny przełom nadszedł wraz z upowszechnieniem się szerokopasmowych łączy internetowych, choć, z kilku wskazanych w tekście powodów, rozwój sieci nie był tak dynamiczny, jak mogliśmy to obserwować w innych krajach europejskich.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Media - kultura popularna - polityka: wzajemne oddziaływania i nowe zjawiska
    (Oficyna Wydawnicza AFM, 2014) Fiut, Ignacy S.; Woźniak, Anna; Baran, Dariusz; Trudzik, Artur; Zdrojewska, Kinga; Garcarek-Sikorska, Agnieszka; Pastuszka-Roczek, Joanna; Kulesza-Gulczyńska, Barbara; Basińska, Anita; Łuczak, Mikołaj Jacek; Dołęga, Zofia; Zabawa, Marcin; Stępnicka, Nina; Wiączek, Paulina; Brataniec, Katarzyna; Żyrek, Edyta; Sagan, Dagmara; Bierówka, Joanna; Pokorna-Ignatowicz, Katarzyna
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Media markets in contemporary Europe
    (AFM Publishing House © Copyright by Andrzej Frycz Modrzewski Krakow University, Krakow 2023, 2023) Baran, Dariusz; Pokorna-Ignatowicz, Katarzyna
    INTRODUCTION: "The impulse to write this publication stemmed from the rapidly evolving Western European as well as Polish media markets in recent times. The acceleration of these changes has been particularly noticeable since the end of the last century and the beginning of the present one; their unprecedented dynamics and temporality, however, make any attempt to describe the role of the media in the contemporary human environment a difficult task. Looking from this perspective, it therefore seems imperative to capture and consolidate a certain image of the media market, at a specific moment of its transformation."(...)
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    „Medialne choroby” XXI wieku w polskich środkach przekazu
    (Oficyna Wydawnicza AFM, 2017) Baran, Dariusz
    Wydarzeniem jest to, co media uznają, że być powinno. Eksponowanie przez nie pewnych tematów, które „dzięki nim” stają się ważne społecznie, może mieć różne podłoża. Jednym z nich jest podtrzymywanie odbiorcy w poczuciu zagrożenia, które może on zmniejszyć dzięki przekazom medialnym. Poprzez nagłaśnianie i powtarzalność konkretnych wydarzeń media kreują ogólny strach, który ostatecznie nie wychodzi poza wymiar „medialny”. Tym samym informacja staje się pseudotematem, tworzonym na potrzeby wewnętrzne redakcji albo służącym określonym grupom interesu. Celem niniejszego tekstu jest zarysowanie obrazu kilku „medialnych chorób”, które były nieproporcjonalnie do stanu zagrożenia eksplikowane w polskich mediach po 2000 roku. Choć stanowi on ledwie wycinek medialnej rzeczywistości, doskonale pokazuje kierunek, w jakim podążyło współczesne dziennikarstwo informacyjne.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Medialny obraz rodziny i płci
    (Oficyna Wydawnicza AFM, 2012) Pokorna-Ignatowicz, Katarzyna; Szmyd, Jan; Baran, Dariusz; Borkowski, Igor; Konopka, Joanna; Golemo, Karolina; Wiącek, Elżbieta; Popiół-Wojciechowska, Paulina; Kliszcz, Aneta; Albińska, Karolina; Pokorna-Ignatowicz, Katarzyna
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Nowoczesna rodzina we współczesnym dyskursie kulturowym – na przykładzie amerykańskich seriali
    (Oficyna Wydawnicza AFM, 2012) Baran, Dariusz
    W tekście autor przybliża obraz rodziny przedstawiony we współczesnych serialach amerykańskich, skupiając się na ich roli w kształtowaniu nowoczesnego jej wizerunku. Najlepszą egzemplifikacją zmiany modelu rodziny jest stopniowe włączanie homoseksualnych wątków oraz, w niektórych przypadkach, umieszczanie par jednopłciowych jako głównych bohaterów. Tekst opiera się na przykładach pierwszych lub najbardziej popularnych seriali od końca XX wieku. Uwzględniona w nim została specyfika bohaterów, kontekst, w jakim pojawiają się wątki homoseksualne oraz ich znaczenie dla fabuły. Wymienione elementy, ale i inne opisane przez autora zjawiska, to niewątpliwie olbrzymi znaczeniowo krok w inicjowaniu kulturowych zmian w amerykańskim, ale nie tylko, społeczeństwie.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Państwo i Społeczeństwo 2018, nr 1 (XVIII) : Teoretyczne i praktyczne aspekty grywalizacji
    (Oficyna Wydawnicza AFM, 2018) Aksman, Joanna; Bierówka, Joanna; Rokicki, Jarosław; Christ, Magdalena; Nowak, Alina; Trzcionka, Magdalena; Trębińska-Szumigraj, Ewa; du Vall, Marta; Bajgier-Kowalska, Małgorzata; Tracz, Mariola; Uliszak, Radosław; Gibek, Katarzyna; Losa-Jonczyk, Anna; Kliś, Maria; Uhma, Piotr; Mikulski, Lech; Baran, Dariusz; Bierówka, Joanna
    Tom, który oddajemy do rąk Szanownych Czytelników, składa się z ośmiu tekstów skoncentrowanych wokół tematyki grywalizacji. Zagadnienie to wydaje się szczególnie interesujące i aktualne w obliczu specyfiki współczesnego społeczeństwa, w którym zasobem szczególnie pożądanym jest uwaga i zaangażowanie. Dotyczy to wielu kontekstów życia człowieka, między innymi edukacyjnego, rynkowego, medialnego, ale także zarządzania czy sfery spędzania wolnego czasu. W tych i innych dziedzinach coraz częściej wykorzystuje się potencjał, który istnieje w mechanizmach leżących u podstaw gier. Zjawisko to nie jest jednak nowe. Warto sięgnąć do koncepcji poświęconych zabawie, grze, odgrywaniu, nie tylko po to, aby działania grywalizacyjne uczynić skuteczniejszymi. Warto pochylić się nad moralnymi aspektami tego typu oddziaływań, które mogą wszakże nosić znamiona manipulacji.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Państwo i Społeczeństwo nr 1, 2012
    (Oficyna Wydawnicza AFM, 2012) Sowa, Kazimierz; Pekaniec, Anna; Gałkowski, Stanisław; Gałkowska, Agnieszka; Majorek, Marta; Wojniak, Justyna; Baran, Dariusz; du Vall, Marta; Walecka-Rynduch, Agnieszka; Konik, Marcin; Gruca, Grzegorz; Mróz, Piotr; Szymańska, Beata; Kuźma, Józef; Karpińska-Ochałek, Małgorzata; Pucek, Zbigniew; Majchrowski, Jacek
    Bieżący numer „Państwa i Społeczeństwa” zagospodarowany został przez dyscypliny ściśle humanistyczne: socjologię, fiozofię, pedagogikę, politologię i kulturoznawstwo, we wzajemnie przenikających się myślowo tekstach, reprezentujących przy tym wielość tematyczną i metodologiczną.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Państwo i Społeczeństwo nr 1, 2015
    (Oficyna Wydawnicza AFM, 2015) Czubik, Paweł; Pilarczyk, Izabela; Pałka, Adam; Marek, Anna; Sowa, Agnieszka; Kłos, Agnieszka; Polańska, Karolina; Stefanek, Kamila; Waniek, Danuta; Ignatowicz, Maja; Oleszkowicz, Magdalena; Zdrojewska, Kinga; Wojniak, Justyna; Majorek, Marta; Kraśnicka-Wilk, Izabela; Kowalówka, Michał; Plata, Joanna; Baran, Dariusz; Mikulski, Lech; Bierówka, Joanna; du Vall, Marta; Bałos, Iga; Januszko-Szakiel, Aneta; Gnela, Bogusława; Pokorna-Ignatowicz, Katarzyna; Majchrowski, Jacek M.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Państwo i Społeczeństwo nr 1, 2016 : Stereotypy w procesie integracji akademickiej
    (Oficyna Wydawnicza AFM, 2016) Czerniak, Anna; Frątczak, Anna; Grzonka, Dariusz; Brataniec, Katarzyna; Konieczna-Sałamatin, Joanna; Baran, Dariusz; Majorek, Marta; du Vall, Marta; Gawron, Mateusz; Wojtulewski, Romuald; Leśniak, Małgorzata; Bierówka, Joanna; Sprengel, Mieczysław; Wilczyńska, Agnieszka; Konik, Agnieszka; Leśniak, Małgorzata; Majchrowski, Jacek M.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Polish Internet at the end of the 20th century
    (Oficyna Wydawnicza AFM, 2012) Baran, Dariusz
    This article is an attempt to analyse the most important phenomena in two decades, from the viewpoint of the development of the media market. First decade (1989-1999) is the period in which only the “old media” was used (to a small extent - the "new"); in the second period (first decade of the XXI century) the development of new technologies has accelerated, and the growth of the Internet began to determine most of the changes occurring in this period. These changes were in the areas of media system, communication, culture and new social habits. In this terms, the real growth came with the development of broadband Internet connections at the end of XX century. But for some reasons its dissemination was not as dynamic as in many other European countries.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Polski system medialny 1989-2011
    (Oficyna Wydawnicza AFM, 2013) Pokorna-Ignatowicz, Katarzyna; Waniek, Danuta; Bajka, Zbigniew; Baran, Dariusz; Konopka, Joanna; Grzybczak, Jarosław; Zdrojewska, Kinga; Vanevska, Katarzyna; Oleszkowicz, Magdalena; Gałka, Tadeusz; Jezierski, Paweł; Frątczak, Anna; Majorek, Marta; Wojniak, Justyna; Pokorna-Ignatowicz, Katarzyna
    Publikacja składa się z trzech części. Pierwsza, zatytułowana „U źródeł transformacji systemu medialnego Polski”, została poświęcona okresowi przemian systemu medialnego zapoczątkowanych w 1989 r. Druga część publikacji omawia media „głównego nurtu”. Na trzecią część publikacji składają się rozdziały poświęcone mediom spoza głównego nurtu, często niszowym i mało znanym, co nie znaczy, że mniej ważnym.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Społeczne aspekty zarządzania organizacjami wobec zmienności otoczenia
    (Oficyna Wydawnicza AFM Uniwersytetu Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie, 2024) Fatuła, Dariusz; Bałamut, Anna; Chodyński, Andrzej; Huszlak, Wojciech; Kapera, Izabela; Pokorna-Ignatowicz, Katarzyna; Kucab-Bąk, Katarzyna; Uryga, Renata; Borowski, Dominik; Krupa, Marian; Pękala, Maciej; Szplit, Marcin; Podwysocka, Barbara; Cziomer, Marcin; Baran, Dariusz; Ptaszek, Paweł
    Z wprowadzenia: "Zalążków idei określanej dziś jako społeczna odpowiedzialność biznesu (Corporate Social Responsibility – CSR) upatrywać można już w odleglej starożytności. Kodeks Hammurabiego spisany w XVIII w. p.n.e. przewidywał srogie kary za szkody poniesione przez klienta wskutek niewłaściwie wykonanej usługi medycznej i pracy budowlanej. Choć prawa pracownicze rodziły się już XIX w., to – upraszczając – „drapieżny” kapitalizm nie brał jeszcze pod uwagę społecznych i środowiskowych negatywnych skutków masowej produkcji."(...)
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Społeczno-kulturowy wymiar zetknięcia się muzyki rozrywkowej z nowymi technologiami
    (Oficyna Wydawnicza AFM, 2014) Baran, Dariusz
    Podstawowe założenie dotyczy społeczno-kulturowego wymiaru relacji muzyki rozrywkowej z nowymi technologiami, wyraźnie ewoluujących na przestrzeni ostatnich czterech dziesięcioleci. Głównym celem jest przedstawienie zmian w obrębie odbioru (gromadzenia i słuchania) muzyki, jej jakości (nośniki i formaty nowych mediów), aż do polityki dominujących koncernów muzycznych i jej wpływu na kulturę fanów. Ważną częścią tekstu są obserwacje zmian w popkulturze, wynikłe z aktywności artystów i roli mediów muzycznych (np. „MTV”). Wszelkie rozważania zebrane zostały w opis poszczególnych dekad, wraz z przybliżeniem ról, jaką pełniły w nich pojawiające się rozwiązania technologiczne. Zmiana przyzwyczajeń przyszła wraz z rewolucją internetową i pytanie o jej wpływ pozostaje kluczowym dla zrozumienia kulturowego statusu współczesnej, szeroko rozumianej muzyki rozrywkowej. Celem artykułu jest przybliżenie do tej odpowiedzi.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    The industry of electric vehicles: environmental, marketing and social aspects of management
    (Oficyna Wydawnicza AFM, 2023) Chodyński, Andrzej; Fatuła, Dariusz; Waśniewski, Krzysztof; Leśniewski, Michał Adam; Huszlak, Wojciech; Bałamut, Anna; Woźniak-Zapór, Marta; Bąchor, Ewa; Oliwkiewicz, Barbara; Baran, Dariusz; Damasiewicz, Agnieszka
    Introduction: "This monograph addresses the question of management in the broadly defined industry of electric vehicles. Complexity of electromobility in general is being addressed, and prospects for managerial action are discussed as regards business entities active in the sector. Aspects such as law, spatial economics and marketing are being developed, as well as behavioural patterns observable in both the present and the future customers in that rapidly growing market. The authors, researchers with the Andrzej Frycz Modrzewski Krakow University, come from management science and from related disciplines. Besides studying the present state of the industry, authors point at the managerial action to be taken by the main players of the industry in order to meet the challenges of electromobility, both globally and locally."(...)
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    The Polish Media System: 1989-2011
    (Oficyna Wydawnicza AFM, 2012) Pokorna-Ignatowicz, Katarzyna; Bajka, Zbigniew; Baran, Dariusz; Konopka, Joanna; Grzybczak, Jarosław; Zdrojewska, Kinga; Vanevska, Katarzyna; Gałka, Tadeusz; Jezierski, Paweł; Frątczak, Anna; Majorek, Marta; Wojniak, Justyna; Pokorna-Ignatowicz, Katarzyna
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • »

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin