Logo repozytorium
  • English
  • Polski
  • Zaloguj
    Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Wszystko na UAFM
O projekcieRegulaminPolityka bezpieczeństwa
Aspekty prawneSprawdź politykę wydawcy
FAQSłownik pojęć
Kontakt
  • English
  • Polski
  • Zaloguj
    Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg słów kluczowych

Przeglądaj wg Słowo kluczowe "tabloidyzacja"

Teraz wyświetlane 1 - 3 z 3
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Państwo i Społeczeństwo nr 1, 2012
    (Oficyna Wydawnicza AFM, 2012) Sowa, Kazimierz; Pekaniec, Anna; Gałkowski, Stanisław; Gałkowska, Agnieszka; Majorek, Marta; Wojniak, Justyna; Baran, Dariusz; du Vall, Marta; Walecka-Rynduch, Agnieszka; Konik, Marcin; Gruca, Grzegorz; Mróz, Piotr; Szymańska, Beata; Kuźma, Józef; Karpińska-Ochałek, Małgorzata; Pucek, Zbigniew; Majchrowski, Jacek
    Bieżący numer „Państwa i Społeczeństwa” zagospodarowany został przez dyscypliny ściśle humanistyczne: socjologię, fiozofię, pedagogikę, politologię i kulturoznawstwo, we wzajemnie przenikających się myślowo tekstach, reprezentujących przy tym wielość tematyczną i metodologiczną.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Politicaltainment jako przejaw tabloidyzacji polityki
    (Oficyna Wydawnicza AFM, 2012) du Vall, Marta; Walecka-Rynduch, Agnieszka
    The purpose of this article is to draw attention to the changes that have occurred in the practice of modern politics. Our observations focused on the issue of political entertainment and progressive tabloidization, which greatly enhances this phenomenon in contemporary politics in Poland and around the globe. It can be said that the phenomenon of politicaltainment is a manifestation of mediatization and tabloidization of politics. In this context, the mediatization will mean the transformation of political communication of its actors under the influence of the media, and tabloidization will mean processes of common lowering of journalistic standards, reducing the amount of hard information (economic and political) and the predominance of soft information, such as scandals, sensation, entertainment, junk news, extending the defi nition of what the media think voters should know in order to assess the competences of a particular person to function in public life. In the article we present a handful of examples that show the development of political entertainment and the impact of this process on the formation of political discourse.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    "Stare" media w obliczu "nowych", "nowe" w obliczu "starych"
    (Oficyna Wydawnicza AFM, 2011) Fiut, Ignacy S.; Drożdż, Michał; Bauer, Zbigniew; Hajdasz, Jolanta; Oleszkowicz, Magdalena; Zdrojewska, Kinga; Panek, Grzegorz; Gałka, Tadeusz; Baran, Leszek; Pucek, Zbigniew; Juza, Marta; Kožuh, Anna; Bierówka, Joanna; Kaczmarczyk, Michał; Szczepaniak, Renata; Pokorna-Ignatowicz, Katarzyna; Bierówka, Joanna

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin