Inkluzja: wybrane aspekty w teorii i praktyce pedagogicznej
Grzesiak, Krystyna; Aksman, Joanna; Szyniec, Iwona; Bachowska, Monika; Misiuk, Agnieszka; Gugulska, Justyna; Bierówka, Joanna; Bednarz, Elżbieta; Giza, Teresa; Olearczyk, Teresa; Rokicki, Andrzej; Mirski, Andrzej
- Issue date
- 2019
- Publisher
-
Copyright by Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego & Towarzystwo Naukowe „Societas Vistulana”
- ISBN
-
978-83-65548-53-5
- Sponsorship
-
Publikacja wydana w ramach projektu realizowanego przez Krakowską Akademię
im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego pt. Nauczyciel 5.0 nowoczesny program kształcenia nauczycieli na jednolitych studiach magisterskich w dziedzinie pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja
Rozwój 2014–2020, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu
Społecznego, instytucja pośrednicząca: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju,
nr umowy: POWR.03.01.00-00-KN42/18-00.
- Subjects
- Edukacja; Pedagogika; Psychologia
- Keywords
- inkluzja; placówka wychowania pozaszkolnego; edukacja kulturalna; dzieci zdolne plastycznie; edukacja wczesnoszkolna; działania inkluzyjne w szkole; pedagogika pozytywna; muzyka; kultura; inkluzja społeczna; muzykoterapia; resocjalizacja; arteterapia; nieśmiałość; grupa rówieśnicza; popularność w grupie; diagnoza nieśmiałości; osoby z dysfunkcjami słuchu; społeczność Głuchych; dostępność przekazów medialnych; integracja; dezintegracja; niepełnosprawność; edukacja ogólnodostępna; szkoła ogólnodostępna; uczeń z niepełnosprawnością; przygotowanie szkoły; selekcja uczniów zdolnych; społeczne i psychologiczne efekty edukacji włączającej; specyfika inkluzji uczniów zdolnych; wykluczenia społeczne; edukacja integracyjna i włączająca; młodzież; osoby starsze; pokolenie; integracja międzypokoleniowa; społeczeństwo; twórczość; kreatywność; zaburzenia psychiczne; cechy specjalne; inclusion; extracurricular-education institution; cultural education; artistically gifted children; early school education; inclusive activities at school; positive education; music; culture; social inclusion; music therapy; resocialization; art therapy; skyness; peer group; popularity in the group; diadnosis of shyness; selection of talented students; social and psychological effects of inclusive education; characteristics of the inclusion of talented students; exclusion; segregational; integrational and inclusive education; youth; older people; generation; intergenerational integration; socjety; creativity; mental disorders; special features
Abstract
Z wprowadzenia: "Jedną z istotnych cech współczesnego świata jest postępująca różnorodność.
Zjawiskiem typowym – szczególnie dla dzisiejszej zglobalizowanej
cywilizacji zachodniej – jest obecność w przestrzeni społecznej i współistnienie
(przenikanie się) różnych trendów kulturowych, religijnych
oraz – związany z nimi – wyraźnie zaznaczający się pluralizm w zakresie
manifestowanych opcji światopoglądowych i wyznawanych systemów
wartości. Społeczeństwo współczesne jest bardzo zróżnicowane pod
wieloma względami. Ludzie różnią się od siebie poziomem wykształcenia,
sytuacją zawodową i statusem materialnym, indywidualną filozofią
życia, której pochodną są aspiracje, plany na przyszłość i preferowane
sposoby spędzania czasu wolnego. Potrzeby społeczne – choć te same
na poziomie elementarnym – również ewoluują w kierunku rosnącym,
ponieważ rozbudzane są przez ogarniające nas ze wszystkich stron mass
media, promujące z jednej strony kulturę konsumpcjonizmu, a z drugiej
– szeroko rozumianego indywidualizmu w zakresie wybierania różnych
dróg samorealizacji."(...)
Files in this item
Collections
The following license files are associated with this item:
Except where otherwise noted, this item's Creative Commons license is described as Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Między wykluczeniem a aktywizacją społeczną: studia socjologiczne (added: 2017-03-24)
Śliz, Anna; Szczepański, Marek S.; Strużyna, Janusz; Rojek-Adamek, Paulina; Gawron, Grzegorz; Szafrańska, Anida; Muster, Rafał (Oficyna Wydawnicza AFM, 2016)Prezentowana publikacja stanowi zbiór testów poświęconych wykluczeniu i aktywizacji społecznej ujmowanych w szerokiej perspektywie poznawczej. Mimo iż najczęściej problematyka ta poruszana jest na gruncie socjologii, ... -
Krakowskie Studia Międzynarodowe 2019, nr 4 (XVI) Edukacja Praw Człowieka: Osiągnięcia i wyzwania na przyszłość (added: 2020-04-16)
Briskman, Linda; Bednarczyk, Bogusława; Poynting, Scott; Czermińska, Małgorzata; Gazzotti, Elisa; Kolendowska-Matejczuk, Marta; Mrowicki, Marcin; Brataniec, Katarzyna; Khvostova, Margaryta; Wrześniewska-Wal, Iwona; Tomczyk, Ewelina; Wojcieszak, Łukasz (Oficyna Wydawnicza AFM, 2019)Z wprowadzenia: "Bieżący numer „Krakowskich Studiów Międzynarodowych” poświęcamy pamięci Profesora Michała Chorośnickiego. Zmarły w grudniu 2019 roku Prof. dr hab. Michał Chorośnicki był wieloletnim członkiem Rady ... -
Drafts From Sociology of Design. Introduction to Discussion (added: 2016-11-08)
Bronzino, Liubov; Kurmeleva, Elena; Mianowski, Jacek; Rojek-Adamek, Paulina; Glumac. Olga; Gawron, Grzegorz; De Vincenzi, Manuela; Cieślak, Jan Francieszek; Zielińska, Ewa; Fjær Lindland, Kristiane Marie (Oficyna Wydawnicza AFM, 2016)The following publication is a collection of texts on the contemporary meaning of design, the changing in roles of designers and cultural and social expectations described in the broad cognitive perspective. Although ...