Uczelniany system kształcenia na odleglość a KRK
- Issue date
- 2013
- Publisher
-
Oficyna Wydawnicza AFM
- Source
-
W: Krajowe Ramy Kwalifikacji – biurokratyczna konieczność czy szansa na poprawę jakości kształcenia w uczelniach? (red.) Maria Kapiszewska. Kraków: Oficyna Wydawnicza AFM, 2013, s.121-127.
- ISBN
-
ISBN 978-83-7571-250-6
- Subjects
- Informatyka; Pedagogika
- Keywords
- e-learning; kształcenie na odległość; Krajowe Ramy Kwalifikacji (KRK); blended learning; b-learning; szkolnictwo wyższe; studenci; Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego (KAAFM); badania ankietowe; higher education; students; Andrzej Frycz Modrzewski Krakow University (AFMKU); survey methodology
Abstract
Na rynku pracy najbardziej pożądana jest wiedza, umiejętności oraz kwalifikacji. KRK dla Szkolnictwa Wyższego opisują efekty kształcenia, czyli kwalifikacje jakie student zdobywa w czasie studiów. W związku z tym proces kształcenia można podzielić na bloki tematyczne służące osiąganiu określonego celu, czyli efektu kształcenia. Biorąc to pod uwagę, kierunki studiów mogłyby być rozpatrywane nie w skali wydziału, ale w skali uczelni. Dodając do tego elementy zdalnego nauczania perspektywa mogłaby być nawet poszerzona na zespół uczelni, obejmując nawet cały kraj.
W artykule przedstawiono uwarunkowania kształcenia na odległość w Polsce, założenia uczelnianego sytemu kształcenia na odległość na przykładzie KAAFM, kształcenie na odległość w aspekcie KRK, a także opinie studentów na temat stosowania takiej metody kształcenia.
Description
Praca recenzowana / Peer-reviewed paper
Files in this item
Collections
The following license files are associated with this item: